piątek, 12 sierpnia 2011

Popołudnie w Sobiborze na Forum Żydów Polskich

"Tak, to tędy szli na śmierć pomordowani w Sobiborze. Niedawno położono tu kamienie z nazwiskami tych pomordowanych, których udało się zidentyfikować. Te kamienie to zwycięstwo ofiar nad katami, którzy chcieli, by pamięć o Sobiborze zaginęła."

"Niedawno położono tu kamienie z nazwiskami tych pomordowanych,
których udało się zidentyfikować", fot. Adam Kraszewski, Forum Żydów Polskich

 

Adam Kraszewski relacjonuje swoją wycieczkę:

Zboczyłem z drogi i znalazłem się w wiosce o nazwie Sobibór. Z każdym kilometrem czułem się coraz bardziej nieswojo. Jak można żyć i mieszkać w pobliżu miejsca, gdzie śmierć poniosło co najmniej 250 tys ludzi? Jak można cieszyć się pięknymi lasami, pobliskim jeziorem, cieszyć się tam słońcem czy powietrzem? Na te pytania nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi.
Zapraszam na pełną relację na Forum Żydów Polskich - przeczytajcie artykuł mojego przyjaciela, Adama Kraszewskiego "Popołudnie w Sobiborze"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz